Zalety koziego sera

Ser kozi staję się coraz częstszym wyborem konsumentów, ze względu na dużą zawartość wartości odżywczych oraz łatwo strawność. Powody dla których ludzie decydują się uzupełnić swoją dietę o sery kozie są różne, często jest to uczulenie na białka obecne w mleku krowim lub inne aspekty zdrowotne. Przed wdrożeniem produktów kozich do swojej diety warto zapoznać się z zaletami tych produktów by być świadomym tego jaki wpływ mają one na nasze zdrowie.

Zalety koziego sera

Sery kozie mają wiele zalet. 

  1. Obniżają poziom „złego” cholesterolu we krwi. 
  2. Dostarczają organizmowi aż 33% dziennego zapotrzebowania na wapno, oraz 17% dziennego zapotrzebowania na białka. 
  3. Dzięki dużej zawartości prebiotyków wzmacniają naturalną florę bakteryjną.
  4. Brak lub bardzo mała ilość składników niepożądanych w produktach spożywczych
  5. Obecność witaminy B13, która u starszych osób odpowiedzialna jest za regenerację tkanek, a u młodszych za budowę komórek.
  6. W składzie znajdziemy również duże ilości kwasu foliowego odpowiedzialnego za tworzenie i wspomaganie dojrzewania komórek. 
  7. Sery kozie są również bogate w potas, który wspiera pracę układu nerwowego oraz mózgu, oraz w cynk, który pomaga ustabilizować ciśnienie. 
  8. Kuleczki tłuszczowe, które zawarte są w mleku kozim  są małe, dzięki czemu są lepiej trawione i przyswajalne.
  9. Mniejsza zawartość laktozy niż w mleku krowim, około 10%. 
  10. Łagodny smak! 

Może zainteresuje cię także:

Kazeina w mleku kozim

Czym jest kazeina?  Jest to główne białko mleka krowiego. Czasami może stanowić nawet 80% protein mlecznych. Dla osób bez alergii, kazeina jest bardzo ważna, gdyż dostarcza naszemu organizmowi fosforu oraz wapnia. Jest również bogata w aminokwasy. Jej wartość odżywcza jest prawie równa białkom mięsa. Kazeina wspomaga budowanie tkanki mięśniowej, przez co często spożywana jest przez […]

więcej...

Nabiał kozi, a odporność

Nabiał kozi jest coraz częściej wybierany przez konsumentów ze względu na jego prozdrowotne właściwości. Nie jest to tajemnicą, że nabiał kozi ma wysoką zawartość wapnia, jest bogaty w białko oraz jest łatwostrawny. Produkty kozie mogą być zamiennikiem dla produktów krowich, szczególnie dla osób z nietolerancją laktozy. Dodatkowo, mleko kozie przewyższa mleko krowie pod względem zawartości […]

więcej...

Facebook Instagram