Zalety koziego sera

Ser kozi coraz częściej pojawia się jako stały produkt w diecie konsumentów. Powody dla których ludzie decydują się uzupełnić swoją dietę o sery kozie są różne. Może być to uczulenie na białka obecne w mleku krowim, inne aspekty zdrowotne lub po prostu chęć uzupełnienia swojego jadłospisu o zdrowy i odżywczy produkt. Przed wdrożeniem produktów kozich do swojej diety warto zapoznać się z ich zaletami oraz dowiedzieć się jakie korzyści przyniosą one naszemu zdrowiu.

Zalety koziego sera:

  1. Obniża poziom „złego” cholesterolu we krwi. 
  2. Dostarcza organizmowi aż 33% dziennego zapotrzebowania na wapno, oraz 17% dziennego zapotrzebowania na białka. 
  3. Dzięki dużej zawartości prebiotyków wzmacnia naturalną florę bakteryjną.
  4. Brak lub śladowa ilość składników niepożądanych w produktach spożywczych
  5. Obecność witaminy B13, która u starszych osób odpowiedzialna jest za regenerację tkanek, a u młodszych za budowę komórek.
  6. Zawiera duże ilości kwasu foliowego odpowiedzialnego za tworzenie i wspomaganie dojrzewania komórek. 
  7. Ser kozi jest bogaty w potas, który wspiera pracę układu nerwowego oraz mózgu, oraz w cynk, który pomaga ustabilizować ciśnienie. 
  8. Kuleczki tłuszczowe, zawarte w mleku kozim są małe, dzięki czemu są lepiej trawione.
  9. Mniejsza zawartość laktozy niż w mleku krowim, około 10%. 
  10. Łagodny smak! 

Może zainteresuje cię także:

Deska serów z serem kozim w roli głównej

Deska serów to świetna propozycja na spotkanie ze znajomymi, na specjalną okazję lub na romantyczny wieczór. Do skomponowania deski serów możesz wybrać różne rodzaje serów, takie jak półtwarde, pleśniowe czy świeże. Możesz także skomponować deskę serów pod względem rodzaju mleka użytego do wyrobu serów. Wybierz kozi ser do skomponowania deski serów, a zapewnisz sobie i […]

więcej...

Fit przekąski: kozie sery w sałatkach

Zdrowa sałatka z kozim serem to świetne rozwiązanie jako posiłek do pracy. Przygotowanie takiej fit przekąski zajmie niewiele czasu, a ten posiłek dostarczy wiele wartości odżywczych i witamin. Polecamy użyć ser z koziego mleka do przygotowania sałatek, gdyż jest lepiej i szybciej trawiony z powodu mniejszych cząsteczek tłuszczowych niż ser z mleka krowiego. To ważna […]

więcej...

Facebook Instagram